De firma CCS stamt uit 1997, begonnen in Amstelveen, en is voortgekomen uit het restauratiewerk aan mijn eerste Triumph TR6, een late US-versie, uit 1975.
In december 1988 ben ik met de restauratie begonnen.
Afgezien van het plaat- en spuitwerk en de revisie van de versnellingsbak heb ik bijna alles zelf gedaan. In de TR-club werd me aangeraden om dan ook meteen die hopeloze Stromberg carburateurs weg te mikken en er SU HS6-en op te zetten.
Die SU’s zijn immers veel makkelijker en beter, zo vertelde men mij! Dat leek me wat overdreven, en ik heb de Strombergs zelf eens goed aangepakt. Ik vond ze er namelijk heel goed uitzien, veel slimmer in elkaar gezet dan de wat simpele SU’s. Niet voor niks had Triumph indertijd voor Strombergs gekozen voor de TR250 (de US-versie van de TR5), en de US-versies van de TR6, TR7 en TR8 om aan de toen geldende emissie-eisen te voldoen.
Enfin, met die Strombergs trekt mijn eigenTR6 (inmiddels is het nu een 1972-er) de keien uit de straat. Ik blijf dan ook bij mijn mening dat goed gereviseerde Strombergs beter en zuiniger zijn dan SU’s. Maar, ieder zijn meug en de klant heeft altijd gelijk.
In 2001 verhuisde de firma CCS naar een nieuwbouw bedrijfspand in Uithoorn, omdat het inmiddels bijna een full-time business was geworden. Naast het reviseren van carburateurs presenteerden we ons op de MG- en Triumph onderdelenbeurzen, en werden er ook technische presentaties gegeven in overleg met regio-managers van de diverse oldtimerclubs.
Inmiddels hebben we voor een groot aantal particulieren en restauratie-bedrijven carburateurs gereviseerd van uiteenlopende types.